Strategi

Genom noggrann planering och analys ser vi till att projektet får maximal effekt. Vad ska webbplatsen innehålla? Varför? Vi reder ut alla frågetecken från dag ett.

En ny kontaktyta

Var börjar en affär? Kanske börjar den med ett behov, en idé om en lösning och ett sökande efter lösningen. En bra webbplats ska låta dina framtida kunder hitta dig när behovet uppstår och presentera din lösning på deras behov.

Ökad konvertering

Att göra en besökare till en kund är vår viktigaste uppgift. Det kan handla om att inge förtroendet som gör att besökaren klickar på "Köp", eller om att övertyga kunden . Oavsett metoden är konverteringen målet.

ROI

En krona som investeras i webbplatsen ska, på kortare eller längre sikt, generera flera kronor in. På samma sätt som en investering i en ny lastbil eller ytterligare en anställd ska bära sig på sikt, ska även en webbplats generera avkastning.

Sökmotoroptimering

Relevant för kunden

Att optimera för sökmotorer handlar alltid om relevans. Det handlar om att tillhandahålla det kunden frågar efter på ett sätt som gör att verktyget, sökmotorn, kan hitta det och förstå att det är just relevant. Rätt innehåll med rätt teknik, inte svårare än så.

Mätbar marknadsföring

En trevlig bonus med sökmotoroptimering är dess mätbarhet. Den annars så svårbedömda effekten av marknadsföringen — vad är det egentligen som skapar affärer — blir plötsligt uppenbar. Med rätt mätverktyg kan varje investerad marknads­förings­krona utvärderas och, om det behövs, omfördelas.

Kostnadseffektivt

Krona för krona är nog sökmotoroptimering en av de billigaste marknadsföringsmetoderna som finns. På mätbarhet följer utvärdering, och på utvärdering följer ökad effektivitet. Med en webbplats som är rätt byggd, från grunden och uppåt, får du maximal utväxling redan från början.

Sociala medier

Jobb & privatliv

Gränsen mellan arbetsliv och privatliv har aldrig varit så flytande som den är idag. Vi är alla mer eller mindre i tjänst dygnet runt, eftersom vi hela tiden snappar upp, sorterar och bedömer de budskap vi nås av. Privatpersonen du når på Facebook är yrkesmänniskan som fattar beslut imorgon.

Där kunden är

Var finns din kund? Det beror helt på vad din kund gör för tillfället. Kollar hon sin mail? Är hon inne på Facebook? Om du finns där din kund befinner sig, när behovet av din lösning uppstår – ja, då tror vi att affären är din. Ju fler kontaktytor du har, desto fler avslut får du.

Viralitet

Slå an rätt klang på webben, så ekar den i all evighet. Den virala spridningen är nyckfull, oberäknelig och svårförutsägbar. Dina kunder är en starkare megafon än alla dina annonser och Adwords någonsin kan bli, om du bara kan få dem att prata om dig!

Lås upp

Mobilt

“Mobile use is growing faster than all of Google’s internal predictions.” — Eric Schmidt, Styrelsemedlem i Google

Mobilt växer. Snabbt.

Den mobila webben växer snabbare än någonsin. Idag surfar vi på tunnelbanan, bussen, caféer, vid frukostbordet och på möten. Att ignorera den mobila trafiken innebär idag att medvetet välja bort en stor målgrupp. Välkomna dem istället!

Vid rätt tillfälle

Via mobilen hjälper du kunden i precis rätt tillfälle. En person på språng vill sannolikt få ett snabbt svar på sin fråga: Var finns närmsta butik? Finns produkten i lager? En mobil webbplats hjälper er finnas där när det verkligen gäller.

Nya möjligheter

Webben i telefonen är på många sätt kraftfullare än i datorn. Du kan till exempel använda telefonens position för att hjälpa kunder hitta rätt. Eller varför inte låta kunder ringa dig med ett enda knapptryck?

Vill du veta mer om vår syn på strategi?  Kontakta oss